Onze storingsdienst staat altijd voor je klaar

Een storing komt nooit op het moment dat het jouw uitkomt, maar altijd als je net aan de warme maaltijd begint, er bezoek is, of als je net je serie wilt starten.

Voor bedrijven komt de storing nóóit gelegen.

Dit is erg vervelend en daarom helpen wij je graag bij het oplossen van de storing.

Hiervoor staat onze storingsdienst altijd klaar, en door onze flexibele planning, zijn wij in staat snel te helpen.

 

Storing zelf aanpakken

Doordat wij sinds 1981 klaarstaan voor particulieren en bedrijven voor het oplossen van een storing, weten wij ook dat in beginsel een storing zelf uit te zoeken is, en soms zelf op te lossen.

Daarvoor hebben wij een stappenplan ontwikkelt, neem deze door voordat je een professional belt.

 

De oorzaak is dan vaak een overbelaste groep.
Een mogelijke oplossing, als er een hoofdzekering van het energiebedrijf is gesprongen, is minder toestellen tegelijk te laten werken, (wasautomaat, vaatwasser, boiler, kookplaat en dergelijke).
​Als de hoofdzekering na deze test nog steeds niet aan kan, dan moet de hoofdzekering vervangen worden. De hoofdzekering mag alleen vervangen worden door een bevoegd werknemer van het energiebedrijf!

Als het een zekering betreft van de “eigen groepenkast”, dan kan het zijn dat bovenvermelde apparaten beter over de diverse groepen verdeelt moet worden. Andere mogelijke oorzaak is kortsluiting in een toestel of snoer.

Het toestel (laten) repareren of vervangen lijkt dan de oplossing.
Als u erachter wilt komen in welk apparaat het probleem zit, dient u van alle apparaten die zijn aangesloten op deze groep, de stekkers uit het stopcontact te halen. De zekering verwisselen en de toestellen weer één voor één inschakelen. De boosdoener zal zich dan, naar alle waarschijnlijkheid, melden.

Als bovengenoemde handelingen het probleem niet oplossen ga dan niet experimenteren!